امروز دوشنبه, 09 اسفند 1395 - Mon 02 27 2017

منو

راه اندازی سامانه پایان نامه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفادشت

نظر به ارتقای روز افزون سطح کیفی خدمات آموزشی و با حمایت ریاست محترم و تلاش تحصیلات تکمیلی، سیستم اتوماسیون پایان نامه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفادشت راه اندازی شد.

-دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفادشت از معدود دانشگاههای است که مجهز به سامانه اینترنتی پایان نامه ها شده است.

-از ابتدای سال 1395 کلیه مراحل پایان نامه از ثبت موضوع تا روز دفاع از طریق سامانه پورتال پایان نامه انجام میگردد و دانشجویان میبایست تنها از طریق سامانه مذکور اقدام و پیگیری نمایند.

-با توجه به زمانبر بودن پروسه تصویب موضوع و پروپوزال، کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد میتوانند از ابتدای ترم سوم نسبت به ثبت موضوع از طریق سامانه پایان نامه ها اقدام نمایند.

-کلیه دانشجویان ورودی بهمن 93 به بعد میبایست تنها از طریق سامانه نسبت به ثبت موضوع و تصویب پروپوزال اقدم نمایند.

-کلیه دانشجویان ورودی مهر 93 که تاکنون مبادرت به تحویل پروپوزال به صورت دستی نموده اند نیازی به ثبت در سامانه ندارند.(دانشجویان ورودی مهر 93 که تاکنون هیچ اقدامی برای ثبت موضوع و پروپوزال ننموده اند نیز میبایست کلیه امور ثبت و پیگیری را تنها از طریق سامانه انجام دهند.)

-همانند سامانه آموزشی ،نام کاربری جهت ورود به سامانه،شماره دانشجویی و رمز ، رمز سامانه آموزشی میباشد.

 معرفی

حجم زیاد اطلاعات و مکانیزمهایی که در مراحل مختلف روي پایان نامه ها صورت میگیرد و دسترسی دشوار و نیاز به تولید گزارشات متنوع از یک طرف و مدیریت زمان و مکان با میزان پاسخگویی بالا- با توجه به گردش کار نسبتا زیاد در امور پایان نامه ها به دانشجویان و اساتید از طرفی دیگر نیازمند سیستمی یکپارچه می باشد تا در کمترین زمان و در هر مکانی به سهولت بتوان با توجه به تعریف وظایف و دسترسی هاي دانشجویان،اساتید و کارکنان گردش کار را پیش برد و امور را مدیریت کرد.

پورتال پایان نامه هاي کارشناسی ارشد و دکتری شرایطی را فراهم می آورد که باعث می شود کار پایان نامه بصورت منظم و آسان با در نظر گرفتن موقعیت دانشجو، استاد و کارمند به پیش رود یعنی دانشجو، استاد و یا کارمند هریک وظایف خود را بصورت آنلاین و بدون مراجعه حضوري به تحصیلات تکمیلی انجام داده و امورات مربوطه را رصد می نمایند. از آنطرف تحصیلات تکمیلی دانشگاه اطلاعات خود را بصورت دسته بندي شده و منظم در اختیار داشته و می تواند سیاست هاي مدیریتی بهتري را اعمال نماید.

دلایل استفاده:

دسترسی دانشجو و استاد به اطلاعات مورد نیاز خود بطور آنلاین و حذف ترددهاي اضافی دانشجویان و اساتید به آموزش، تحصیلات تکمیلی و امور شهریه

دسته بندي اطلاعات پایان نامه ها

دسترسی به اطلاعات با گزارشهاي متنوع به منظور مدیریت بهتر

کنترل عملکرد مدیران گروهها ، اساتید و کارکنان در امور پایاننامه ها کنترل و جلوگیري موثر از مواردي که باعث نقض بخشنامه هاي پژوهشی میشوند مثل تکراري بودن موضوع پایاننامه ها

کنترل گردش کار پایاننامه ها ، اثرات و عملکرد دانشجویان ،اساتید،مدیران گروهها و کارکنان و...

کنترل مدارك و اطلاعات اساتید

کنترل و مدیریت ظرفیت هاي اساتید براي راهنمایی و مشاوره دانشجویان 

امکانات:

امکان تعریف گردش کار برای رشته و مقطع های مختلف و تعریف دسترسی برای نقش های مختلف

1-کارتابل الکترونیکی اساتید، داوران ،کارکنان و دانشجویان (بطوریکه کلیه اموراتی که توسط یک کارشناس یا استاد باید انجام شود در کارتابل ارسال و فقط کافی است اساتید یا کارشناسان روی آن کلیک و کار مربوطه را انجام دهند) 

2-کارتابل اختصاصی دانشجویان که وضعیت،نظرات را در مراحل مختلف پایاننامه برای دانشجو نشان می دهد و دانشجو با رصد آنها می تواند کار پایان نامه خود را دنبال نمایید.

3-ثبت رشته ها ،گروهها ،دانشکده ها ،ساعات و مکانهای دفاع و اطلاعات جامع اساتید از قبیل احکام و بیمه و کارت ملی

4-ثبت موضوع و انتخاب اساتید با توجه به ظرفیت آنها ، ارسال و گرفتن پذیرش اساتید

5-سیستم کنترل ارسال پیامک مختص به موبایل دانشجویان و اساتید با توجه به مراحل و عملیات مختلف که روی پایاننامه انجام میشود  

6-پذیرش یا عدم پذیرش اساتید برای راهنمایی یا مشاوره پایان نامه

7-ثبت گزارشات سه ماهه دانشجو

8-ثبت مقالات و تعهد مقالات 

9-ثبت مدارک عدم مشابهت موضوع

10-تائید موضوع و اساتید توسط گروه و روسای دانشکده ها 

11-ابلاغ الکترونیکی اساتید

12-سیستم نگارش الکترونیکی پایاننامه توسط دانشجو و ثبت اصلاحات درخواستی برای اصلاح

13-ثبت اصلاحات برای بندهای مختلف پروپوزال توسط اساتید و مدیران گروهها

14-تائید پروپوزال توسط اساتید و مدیران گروه ها

15-کنترل و تائید مالی و موارد آموزش توسط کارشناسان مالی و آموزشی

16-امکان ثبت کد پایاننامه 

17-تعیین داوران

18-تائید کنترل متن پایاننامه توسط اساتید و داوران

19-ثبت فرم دفاع و تعین زمان،مکان و ناظر جلسه دفاع

20-ثبت چکیده پایاننامه و نمره نهایی آن 

21-ابلاغ الکترونیکی اساتید

22-ثبت فرم و صورتجلسات گروه و شورای تخصصی پژوهش

23-تهیه لیست از حق الزحمه داوران و اساتید برای ارائه به امور مالی

24-تهیه فرم چاپی طبق فرمهای سازمان مرکزی جهت امضا در جلسه دفاع

25-جستجو در عناوین پایاننامه ها

26-گزارشات برگزاری جلسات دفاع(جلسات جاری و برگزار شده)

27-گزارش دانشجویان در حال راهنمایی و مشاوره اساتید و راهنمایی شده اساتید در بازه های زمانی مختلف

28-امکان ارسال پیغام برای دانشجو- کارشناس و اساتید

29-تاریخچه عملیات و لاگ گیری لحظه به لحظه از کارهایی که در سیستم انجام میشود 

30-سیستم مدیریت کاربران و تعیین سطوح دسترسی مختلف با امکان تفکیک گروهها – رشته ها و نقش ها (استاد-دانشجو-کارشناس مالی-آموزشی-پژوهشی - مدیران گروهها و روسای دانشکده)

31-امکان تنظیم ایمیل سرور جهت ارسال ایمیل در مراحل مختلف

32-امکانات اطلاع رسانی به مراجعین پورتال جهت جستجو در عناوین –اساتید و علاقه مندیهای آنان –درج آگهی-اطلاع رسانی جلسات دفاع و ...

 

تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی

واحد صفادشت

 

تقویم آموزشی نیمسال دوم 1396-1395

  • ثبت نام و انتخاب واحد: 5 بهمن الی 10 بهمن 1395
  • شروع نیمسال: 13 بهمن ماه 1395
  • حذف و اضافه: 17 الی 19 بهمن ماه 1395
  • پایان نیمسال: 11 خرداد 1396
  • برگزاری امتحانات: 16 الی 31 خرداد 1396